fredag 1 juni 2012

31/5-2012 GÖTEBORG

Hade tänkt snacka lite om gårdagen.

Gick upp 7, gjorde i ordning mig, packade väskan & gick till skolan hehee.
Vi samlade oss & gick till bussen, därefter åkte vi i ca. 2,5 timmar. Då var vi framme!! Alla var typ as-taggade.
Men först skulle vi till ett universeum, så vi va där blabla, det var faktiskt mycket roligare än vad jag förväntade mig! Sen åt vi & gissa vem som jobbade där? hihi han Mattiaz eller vad han heter från Ullareds program. Tror han är homosexuell :)
Så jag & några andra frågade om fick ta ett snabbt foto med han, yes det fick vi!
Lägger in bilder i ett annat inlägg sen, för att jag har bilderna på mobilen.
Efter vi hade käkat gick vi lite till. Sen vid 15 så gick vi till Liseberg (runt hörnet vid Universeumet).
Låste nästan alla mina saker. Sen åkte vi massa karuseller! Haha, jag åkte iallafall inte Atmos fear.Skulle dött då.
Åkte Kanonen & Balder ett antal gånger, älskar kanonen!
Sen åkte vi också Kållerado typ 10 gånger, gissa vem som fick vattnet på sig mest? Jo jag, och några till. Men jag fick asmycket varje gång.
Sen åkte jag Hang Hai, Flume Ride (blev också blöt där), Lisebergsbanan & spökhotellet Gasten. Men jag åkte också fler.

Spökhotellet Gasten var asläskig! Vi var 9 som gick den. Och jag stod nästsist, haha jag bölade inte men jag skrek & nästan sprang! Det var roligt, men läskigt :s

Klockan 21 skulle vi hem så då köpte jag rosa fluffiga kanin öron! Trodde dem kostade mer, men dem kostade bara 29kr.
Då fick jag också byta om till mina shorts jag hade med för mina jeans var helt blöta. Så hade jag min kofta som "täcke" påvägen hem.
Det var inte så värst kul på hemresan, hade inget att göra & mitt batteri höll på att dö på mobilen, tillslut var vi hemma (23:50) så gick jag hem, så jag var hemma 00:00!

När jag kom innanför huset slängde jag av mina skor, berättade lite för pappa om dagen (han stannade uppe tills jag kom hem) och så slängde jag mig i sängen! Mina fötter var döda & min kropp var frusen.

Så imorse fick jag 55minuters sovmorgon (började 8:55), jag skulle egentligen gå upp 7 men jag orkade verkligen INTE det! Och jag visste det redan kvällen innan så jag ställde ett larm på 8 också. Klockan 8 gick jag upp & sköljde av ansiktet med kallt vatten så jag skulle vakna till liv. Sen gjorde jag NO-läxan som var att gå in på Kp's hemsida & läsa en artikel i knopp&kropp (SEXUALKUNSKAP) så skulle man skriva vad man tyckte & tänkte om det. Och sammanfatta det kort!
Sen fick jag skynda mig så gick/sprang jag till skolan, det är väldigt närma. Om jag går i min normala takt tar  det ca.2-5 minuter!

Detta blev ett j*vligt långt inlägg, haha *stolt* ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar