söndag 23 september 2012

Min vecka + månadspeng osv

Denna veckan har bestått av skola,träningar,hemma & plugga! Den har varit as tråkig rent ut sagt. I fredas gjorde jag tårta och var hemma. Igår (lördag) slöade jag hela dagen, så tråkigt. Slösade bort tiden på…ja INGENTING.
Igår kom pappa hem med nya påslakan & örngott vi fick av vår kusin (och faster). Jag har ett nu, det är rosa militär så finns det peace-märket på & där står “Make peace, not war” och det finns ett matchande örngott. Sen fick vi/jag två rosa örngott + ett rosa lakan till (allt det använder jag just nu). Sen fick vi USA-påslakan & örngott som alla ska dela på för det passar alla. Sen ett typ mörkblått med “bubblor” på eller något. Ett vanligt enkelt + ett örngott till det. Bra att ha stora kusiner som inte behöver fina saker så dem ger bort det ;). Sen får jag min månadspeng om ca. 1 vecka. Gissa vad jag ska beställa?!?!?! Det bestämde jag faktiskt för ca 2 månader sen fast det har inte blivit av, men nu så.

FUCK. Nu när jag skulle ta bilden på hm.se från min shopping-lista..GISSA OM DEN VAR SLUTSÅLT? FUCK DETTA.:(

Det var i alla fall typ ett sånt här fast i enkel, inte dubbel.



















Kostade 149kr, men bara för att jag ska köpa det så ska det bli slutsålt, såklart! Ska gå in på hm.se VARJE dag nu framöver. *desperat* haha!
Men min månadspeng är 1000kr nu. Vi ändrade det för en månad sen, smidig jag var som typ handlade upp för hela månadspengen denna månaden as snabbt.  Först köpte jag ett jojokort av Ronja (syster) med 500kr på för 250kr. Sen slösade jag bara dem andra 50kr. (300 borta). Sen var jag på väla & lite annat så POFF, borta. Men denna månaden ska jag försöka hålla mig! Ska också lägga undan pengar, alltså spara.  + detta med 1000kr/månaden är bara ett “test” som mamma sa. Om jag inte fixar det får jag bara 200kr/månaden igen. Så skärp dig Hanna!!
haha
Hejsvej / Hanna
sorry för ett långt inlägg om mina tråkiga saker, men ingen är tvungen & läsa det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar